NJUTA


Baderommet som ligger vegg-i-vegg med soverommet vårt er et lite fristed for oss store. Tanken bak interiøret er å skape en sfære for en rolig og harmonisk start på dagen, og en behagelig og avslappende avslutning på dagen. Våre små sjarmører har sitt eget bad med badekar og dusjsone. Ikke alle detaljer er på plass enda, men slik ser det ut i dag.









Badet går i grått og hvitt, med store grå cement fargede fliser på gulvene, og en av veggene. I tillegg har vi valgt å holde enkelte av veggene flise-fri. Tanken er at vi derfor enkelt kan endre forandre på badet, ved å male eller tapetsere en eller flere vegger.

Har du fulgt min tidligere blogg, ser du kanskje likheten mellom vår nye dusjsone og vår forrige dusjsone. Da vi gikk i gang med vårt tredje byggeprosjekt på 5 år, tok vi med oss alle de beste løsningene fra tidligere hus - og den romslige dusjsonen er helt faktastisk praktisk og lekkert (synes vi!).

Vi har også lært av våre "feil", og hva som er viktig og ikke like viktig når hundrevis av valg skal gjøres på kort tid. Trykknappen / spyleknappen - er lik - viktig (for oss!). Denne gangen gikk vi for en langt dyrere spyleknapp til toalettet, og det angrer vi ikke på. Bare tenk på hvor mange ganger du er i kontakt med den i løpet av et år (!).

På to-do-listen for badet vårt står en hylleløsning, samt tapetsering av den ene veggen. Men det haster virkelig ikke.

NIB utfordrer oss denne måneden til å vise bilder av badet vårt - her er mitt bidrag.

Håper du har hatt en helg etter akkurat dine ønsker. Det har vi <3. -Christine





14 kommentarer:

  1. Nydelig bad! Og så glad for at du er tilbake. Når eg bygde hus for 1-2 år sia fann eg masse inspirasjon hos deg:-)
    SNE produkta dine er forresten kjempeflotte.

    Lykke til i utfordringen!

    SvarSlett
  2. Fiint! Ser likheten ja,skjønner dere godt.. Det badet var to die for! ;)

    SvarSlett
  3. LEKKERT! Jeg drømmer om nytt bad, døgnet rundt, og drømmene blir ikke akkurat mindre av å se på slike fiiine bad som dette!
    Fin søndagsettermiddag til deg
    smil og klem

    SvarSlett
  4. Så nydelig bad! Morsomt å se litt bilder fra huset deres. Jeg kjenner meg godt igjen at små detaljer er viktig på et bad. Laget for 2 dager siden et innlegg om valg av trykkplate til toalettet og trodde jeg var den eneste som brydde meg om slike ting ;) Hehe

    SvarSlett
  5. Takk for fine kommentarer! Så hyggelig at dere legger igjen noen ord.

    SvarSlett
  6. Lekkert og praktisk! Likte løsningen på seksjonen - den ser ut til å være litt høyere enn vanlig? Rekker barna opp til armaturet? Ser jo dere har en krakk, så det ser jo ut som at det ikke skulle være noe problem. Har vurdert å ha samme lampe på gjestetoalettet:-) Fin kveld!

    SvarSlett
  7. madam Torvestad: Takk for fine ord. Vi er to relativt høye mennesker som bruker badet, så jeg mener av vi plasserte toppen av servanten på ca 90-92 cm. Nå bruker ikke våre små sjarmører dette badet noe særlig, men de når fint opp med en liten krakk. Vi har faktisk samme høyde på servanten på badet deres :) Lampen hadde vi også i vår forrige bolig på gjestetoalettet - og jeg synes den gjør seg godt.

    SvarSlett
  8. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  9. Hei :)
    Likte badet ditt veldig godt og er på jakt etter liknende gulvfliser selv. Vil du dele hvor du har kjøpt de? Kunne også tenkt meg noen flisfrie vegger, men er usikker på hvordan det lar seg gjøre? Kan du forklare hvordan dere har gjort det?

    Med hilsen fra Vibeke :)

    SvarSlett
  10. Hei!
    For et vakkert bad du har! Likte at veggene er slette uten fliser. Hva har dere kledd veggene med?
    Hvilken farge er det?
    Hilsen Ingrid

    SvarSlett
  11. Hei. Så fint😊hvor er flisene kjøpt å hva heter de?

    SvarSlett
  12. De veggene som er hvite, er det bare mur eller er det tapet?

    SvarSlett

 

Flickr Photostream

Twitter Updates

Lurer du på noe, kan du sende meg en epost: christine [at] snedesign [dot] com

Meet The Author

Jeg er Christine. Kvinne. Mamma. Kone og kjæreste. Jeg er opptatt av å leve livet mitt lykkelig, og jeg har derfor hoppet av den tradisjonelle karrierestigen, for å drive med det jeg liker aller best. Designe. Skape. Utvikle. Inspirere. Glede. Med fokus på barn og deres omgivelser. Velkommen til å følge meg i ferden mot å skape et nytt hjem, i en ny by - og ikke minst en ny hverdag i en ny jobb, i eget firma.