Bad til inspirasjon


Jeg tar det som et stort kompliment at jeg stadig får eposter og spørsmål fra lesere av bloggen, min tidligere blogg, følgere på IG eller venner på facebook, om interiør og interiørvalg vi har gjort. Ikke bare får jeg spørsmål om vårt nye hus, men mange har lagt valgene vi gjorde i vårt forrige hus på minnet.

Jeg har derfor lyst til å lage en liten bildeserie fra huset vi bygget for 3 år siden, for å kunne svare så godt jeg kan på alle spørsmål.

Først ut er badet som tilhørte hovedsoverommet i huset.

Soverommet lå innenfor walk-in garderoben. Det innebar at vi måtte igjennom både soverommet og garderoberommet for å komme til badet. Dette fungerte ypperlig. Det føltes nærmes som en hemmelig "spa-oase".

Vi valgte 2 forskjellige fliser, pluss rullestein på gulvet i dusjen. Flisene på gulvet og 2 av veggene våre var lysebeige, med sandaktig 'ru' overflate. De andre veggflisene var skinnende, blanke og hvite - men de reflekterer fargen fra de andre flisene, så de virket beige. Begge fliser er kjøpt hos Right Price tiles (RPT), Bode Grigio 30x60 cm og Absolute white 40x40 cm. Og vi valgte hvite fuger på vegger, og lysegrå fuger på gulv. Rullesteinene er fra Byggmakker, da vi ikke likte kvaliteten på alternativet de hadde hos RPT.

Badekaret, badekararmatur og servanten er fra Svedbergs, og armaturet til servanten fra Grohe. Dusjarmaturet er av typen "regndusj" og er fra Hans Grohe. Baderomsmøbelet er fra Ikea, og det samme er speilet. Hyllen over badekaret er fra HTH, og håndkle stangen og knaggene er fra Ifö. Lampene over speilet er fra Kvik.

Håper dette kan være til inspirasjon til deg som skal pusse opp badet. I vårt nye hus har vi valgt å gå for en fargeskale i grått, beige og hvitt. Mitt beste tips for å skape et avslappende, lekkert og spa-aktig baderom er å velge materialer med forskjellig tekstur, i naturlige- og harmoniske 'ton-i-ton' fargetoner. Lykke til!





5 kommentarer:

  1. Lekkert, lekkert, lekkert!

    SvarSlett
  2. Venter på bilder fra nyhuset...

    SvarSlett
  3. Kjempeflott:) Prøver å søke på Bode Grigio på Right Price Tiles, men finner den ikke. Kanskje den har gått ut av sortimentet:(

    SvarSlett
  4. Hei Christine,

    Utrolig fint bad, jeg leter etter armaturer til mitt bad og lurer veldig på hva modellen fra Grohe heter? Kan ikke finne den noen steder, og den er helt perfekt!

    SvarSlett
  5. Renovering av baderom med Fokhus gikk fint. De jobber raskt og bruker ikke billige materialer. Alt er av god kvalitet og skal trolig holde lenge. Deres ansatte har gode kvalifikasjoner og erfaring.

    SvarSlett

 

Flickr Photostream

Twitter Updates

Lurer du på noe, kan du sende meg en epost: christine [at] snedesign [dot] com

Meet The Author

Jeg er Christine. Kvinne. Mamma. Kone og kjæreste. Jeg er opptatt av å leve livet mitt lykkelig, og jeg har derfor hoppet av den tradisjonelle karrierestigen, for å drive med det jeg liker aller best. Designe. Skape. Utvikle. Inspirere. Glede. Med fokus på barn og deres omgivelser. Velkommen til å følge meg i ferden mot å skape et nytt hjem, i en ny by - og ikke minst en ny hverdag i en ny jobb, i eget firma.